یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 339783
تاریخ انتشار: 09/ارديبهشت/1402 - 10:38

درخواست مردمی: مماشات نکنید/برخورد با کشف حجاب؛ از اخطار تا احضار و پلمب

طرح عفاف و حجاب از ۲۶ فروردین با دستور فرماندهی کل انتظامی کشور در راستای برخورد با کشف حجاب در خودرو، معابر و اصناف شروع شده و ادامه دارد؛ آن هم بدون تعارف و مماشات با هنجارشکنان از مردم عادی گرفته تا سلبریتی‌ها.

درخواست مردمی: مماشات نکنید/برخورد با کشف حجاب؛ از اخطار تا احضار و پلمب

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از فارس:مجتمع تجاری «اپال» پلمب شد؛ «چیلای» و «زئوس» هم همینطور؛ آن هم به خاطر عدم رعایت قوانین و مقررات، کشف حجاب متصدیان و کارکنان و عدم توجه به اخطارهای متعدد و در نهایت عدم تمکین به اخطارهای پلمب!

رستوران‌ تعدادی از سلبریتی‌‌ها هم اخطار گرفتند؛ رستوران تِن فوراِوِر، متعلق به علی دایی؛ رستوران نامبر سیکس، متعلق به بستگان درجه یک کریم باقری؛ رستوران هیچ، متعلق به بهاره رهنما؛ رستوران باب‌البحر، متعلق به علیرضا منصوریان و رستوران کساب و کافه لوتک متعلق به محمدرضا گلزار.

حدود ۱۸۰۰ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت در بازه زمانی۲۶ فروردین تا پنج شنبه ۷ اردیبهشت؛ از واحدهای صنفی و مجتمع‌های تجاری گرفته تا رستوران‌ها و کافه‌ها و باغ‌تالارها؛ آن‌هم بدون اینکه هیچ فرقی بین مالکان آنها باشد از اماکن متعلق به هنرمندان و بازیگران و ورزشکاران گرفته تا مردم عادی کوی و برزن.

همه اینها فقط گوشه‌ای از عملکرد پلیس تهران در حوزه اجرای طرح عفاف و حجاب آن هم در حوزه اصناف بود؛ طرحی که با دستور سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی از ۲۶ فروردین در تمام کشور به مرحله اجرا در آمد؛ در راستای پاسخ به دغدغه و مطالبات مردمی و برخورد با کشف حجاب و بدپوششی که این روزها موجب نگرانی مردم شده بود.

تا آنجا که در ادامه حضور افراد بی‌حجاب در معابر و اماکن و انجام رفتارهای خارج از شأن و استفاده از پوشش‌های نامناسب، کاسه صبر مردم و متدینین لبریز شده و به صورت خودجوش در کمپین‌های مختلفی با عناوین «درخواست مبارزه با مظاهر بی دینی در جامعه»،« با حرمت شکنی و بدحجابی در جامعه برخورد شود»؛ «درخواست از سردار رادان برای برخورد قاطع با جرایم اخلاقی»؛«بدون مماشات با بدحجابی برخورد شود»؛ « به وضعیت بدحجابی در دانشگاه‌ها رسیدگی شود» و ده‌ها کمپین مرتبط دیگر شرکت کرده و پیگیری موضوع برخورد با کشف حجاب و بدحجابی را از مسوولان خواستار شدند.

حتی تعدادی از مخاطبان فارس من از رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه خواستند که در برابر عده‌ای قلیل که در مورد مسأله رعایت حجاب، دست به کشف حجاب می‌زنند قاطعانه و بدون هیچگونه مماشاتی، ایستادگی کرده و برخورد بازدارنده و عبرت‌آمیز با این مسأله داشته باشند؛ که اگر برخورد بازدارنده نباشد اثری در جامعه نخواهد داشت.

عده‌ای هم با امضای دلنوشته‌ای خطاب به سردار رادان از پلیس خواسته اند که با گستاخی و دهن‌کجی‌هایی که نسبت به حجاب می شود برخورد کند.

کمپین‌هایی که به ثبت بیش از «یک میلیون» امضا در سامانه فارس من انجامید و نتیجه اش  ورود و برخورد جدی پلیس با کشف حجاب شد ؛ آن هم در راستای کاهش دغدغه‌های مردم و خانواده‌ها و تأمین امنیت شهروندان که در ادامه به تشکیل پرونده قضایی برای سلبریتی های کشف حجاب کننده، ارسال پیامک به مالکان خودروها و در ادامه  صدور تذکر و اخطار و درنهایت پلمب منجر شده است.
عملکرد پلیس در طول این مدت نشان داده که در راستای ماموریت خود قاطع بوده و هیچ تعارف و مماشات با هنجارشکنان ندارد.

نظرات بینندگان
نظرات شما